Namazı bozan okuyuş

Ben tecvid bilmediğim için namazda bazı yerleri yanlış okuyordum mesela fatiha'da ayn yerine a harfini peltek z yerine normal z okuyordum bunlar namazı bozar mı bu konuda b İslam ilmihalinde Müteahhirin birde mütekaddimin alimlerin görüşleri var biz hangisine uyacağız?

İki harf arasında mahreç birliği veya yakınlığı olmadığı halde, çoğunluk bakımından güçlük bulunup aralarını ayırmak zor olsa, bunlardan birinin yerine diğerinin telâffuz edilmesi, fıkıh alimlerinden çoklarına göre namazı bozmaz. Mesela;

(ض) yerine ( د ذ ) veya (ظ ) harfinin okunması ve ( ذ ) yerine de (ز) veya (ظ) harfinin söylenmesi gibi...

(ص) ile (س ), (ط) ile (ت) harfleri de böyledir.

Birçok fıkıh âlimi namazın bozulmayacağı yönünde fetvasını vermiştir. Ancak bunlar kasden yapılırsa, o zaman namaz bozulur.

Bu bakımdan (وَلاَالضَالِين) yerine (وَلاَالظَالَين) veya (وَلاَالذَالِّين) okunması namazı bozmaz.

Bununla beraber bu mesele üzerinde başka görüşler de vardır... Bu harflerin aralarını ayırmaya gücü yetecek kimsenin, bunların böyle değiştirilmesine meydan vermemesi gerekir. Zira kasden böyle okunursa namaz bozulur.

Daha geniş bilgi için Büyük İslâm ilmihâli, Zelletü'l-Kaari bahsine bkz. Linki: http://www.tahavi.com/ilmihal/namaz_d.html

***

Son bir hatırlatma: Madem senin tecvid’le bile fazla bir ünsiyetin yok, müteahhirîn ve mütekaddimînin görüşlerine dalmak yerine yukardaki açık/net hükümlere uymaya bak. Bırak, teferruatla ilim erbabı meşgul olsun. Sana-bana ilmihal yeter.

Namazı bozan okuyuş, mahreç, çoğunluk, güçlük, (ض) yerine ( د ذ ) veya (ظ ) harfinin okunması ve ( ذ ) yerine de (ز) veya (ظ) harfinin söylenmesi ,

Yorumlar (0)
Yorumlarınızı asagidan yazabilirsiniz. Yeni soru sormak icin ise buraya tikla


Son bakılanlar

İftar Vakitleri: İstanbul | Ankara | İzmir | Bursa | Konya | Köln | Londra

JOHOR KEDAH KELANTAN KUALA LUMPUR LABUAN MELAKA NEGERI SEMBILAN PAHANG PERAK PERLIS PULAU PINANG PUTRAJAYA SABAH SARAWAK SELANGOR TERENGGANU