Normal doğum ve Sezeryanda lohusalık…

Soru: Lohusa halinde kan kesildikten sonra emin olmak için beklemek gerekir mi? Sezeryan ile doğumda, herhangi bir değişiklik var mıdır? Tşk ederim

Nifas/Lohusalık müddeti, âlimler arasında farklı şekilde değerlendirilmiştir.

Hanefî ve Hanbelilere göre, bu sürenin azami miktarı, kırk gündür. Malikî ve Şafiilere göre ise, altmış gündür. [Bkz. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1, 467]

İki aybaşı hali arasında olduğu gibi, lohusalık ile aybaşı hali arasındaki temizlik süresinin en azı on beş gündür.[Bkz. ed-Dürru’l-Muhtar, 1, 308] Buna göre, lohusalığın en son sınırı olan kırk gün kan devam ettikten sonra kesilirse, arkasından görülecek bir kanın aybaşı/hayız kanı sayılması için on beş gün bir ara-temizlik süresinin geçmesi gerekir. Bu hüküm, alimlerin büyük çoğunluğunun görüşüdür.

İmam-ı Azam’ın (rh.) Hanefî mezhebine damgasını vuran “müfta bih (uygulanan)” görüşüne göre, Lohusalık döneminin azamî süresi olan kırk günlük süre esnasında -iki kan arasında- meydana gelen herhangi bir temizlik, ister 15 günden az, ister çok olsun, lohusalıktan sayılır, bir temizlik süresi olarak değerlendirilmez. [Bkz. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1, 464]

Buna göre, eğer doğum yapmış olan kadının, tecrübe ettiği belli bir gün sayısı varsa, bu günlerin tamamlanmasını bekleyebilir. Şayet itimat ettiği böyle bir tecrübeye sahip değilse, temizlendiğine kanaat getirdiği zaman namazını kılar. Tekrar başladığı zaman yine bırakır ve o esnada kıldığı namazların sevabını alır inşaallah...

Sezeryanın, lohusalık süresinin kısalması, kanın azalması gibi bazı etkileri olsa bile, kan, rahim yoluyla dışarı çıkarsa, kadın nifaslı sayılır. Fıkhî bakımından normal doğumdan farklı bir yönü olmaz. Ancak kan rahimden değil de karından çıkarsa, nifas (lohusalık) hâli tahakkuk etmez. Bu kan, yaradan akan kan hükmündedir.

Normal doğum ve Sezeryanda lohusalık, Nifas/Lohusalık müddeti âlimler arasında farklı şekilde değerlendirilmiştir, Sezeryanın, lohusalık süresinin kısalması, kanın azalması gibi bazı etkileri olsa bile, işin fıkhî yönü bakımından normal doğumdan farklı bir yönü yoktur,

Yorumlar (0)
Yorumlarınızı asagidan yazabilirsiniz. Yeni soru sormak icin ise buraya tikla


Son bakılanlar

İftar Vakitleri: İstanbul | Ankara | İzmir | Bursa | Konya | Köln | Londra

JOHOR KEDAH KELANTAN KUALA LUMPUR LABUAN MELAKA NEGERI SEMBILAN PAHANG PERAK PERLIS PULAU PINANG PUTRAJAYA SABAH SARAWAK SELANGOR TERENGGANU