Yeni Üye Olmak İçin Buraya tıkla

Salavât-ı şerife okumanın mekruh olduğu yerler ve zamanlar

Hocam, Peygamberimizin ismini andığımızda ya da anıldığını duyduğumuzda salevât getirmemiz lazım. Bu tamam. Ama salevat okumanın da doğru olmadığı yerler, zamanlar var mıdır? Varsa hangileridir? Teşekkür ederim


hgs mhrs e bordro

Salavât-ı şerife okumanın mekruh olduğu yerler ve zamanlar şunlardır:

Cimâ halinde, def’-i hacet esnasında, aksırırken, hayvan keserken, bir şeye şaştığında, satılan malın meşhur olması için salavat getirilmez, mekruhtur.

Yine Kur’an-ı Kerim veya hutbe okunurken Peygamber Efendimizin (s.a.v.) ismini işittiğimizde de salavât getirmek mekruh olur. Çünkü buralarda susup dinlemek vaciptir…

Allah dostlarından bir zata,

- “Kur’an-ı Kerim okumak mı, yoksa Peygamber Efendimize, âl ve eshabına salât u selâm okumak mı efdâl?” diye sorulduğunda şöyle demiştir:

- “İçinde namaz kılınmayan vakitlerde (güneş doğarken, batarken ve istiva halinde yani öğleden 15-20 dakika evvelinde) Peygamber Efendimize (s.a.v.) salavât okumak, dua ve tesbih ile meşgul olmak kıraatten evlâdır. Selef-i salihin bu zamanlarda Kur’an-ı Kerim okumayıp tesbihte bulunurlardı.”[el-Fetâva’l-Hindiye, 5, 315]

Salavât-ı şerife okumanın mekruh olduğu yerler ve zamanlar, Cimâ halinde, def’-i hacet esnasında, aksırırken, hayvan keserken, bir şeye şaştığında, satılan malın meşhur olması için salavat getirilmez mekruhtur, Kur’an-ı Kerim veya hutbe okunurken Peygamber Efendimizin (s.a.v.) ismini işittiğimizde de salavât g,

Yorumlar (0)
Yorumlarınızı asagidan yazabilirsiniz. Yeni soru sormak icin ise buraya tikla


Son bakılanlar

İftar Vakitleri: İstanbul | Ankara | İzmir | Bursa | Konya | Köln | Londra

JOHOR KEDAH KELANTAN KUALA LUMPUR LABUAN MELAKA NEGERI SEMBILAN PAHANG PERAK PERLIS PULAU PINANG PUTRAJAYA SABAH SARAWAK SELANGOR TERENGGANU